Monday 9 April 2012

al-kisah EX5.

Salam....

Entry pendek tp nak jugak cite kt korang.....hehe...
Penah x benda ni terjadi kt korang......

Nak dimulakan cite, aku ni baru beli skuter....honda icon je...tu je yg mampu...... :( ....(sedih plak tetibe....) Ok, smbing cite..... Mase nk beli pnya la excited aku.... Ye la kn, 1st time beli moto utk diri aku sndiri....selalu dok rembat org pnye je....moto EX5 adik aku la yg slalu jadi mangsa.....

So nk dijadikan cite, aku da terbiasa dan seronok giler bwk moto sendiri....skuter plak kn....senang nk start, picit je da hidup enjin dia....pastu xde ssh nk tkar gear....terasa seperti di awangan bile menunngang nye.....ceewaahhhh.....

Satu aritu, moto aku ayah aku pinjam....bawak g jenjalan....aku plak ade hal urgent.....so, nak xnk kene la bwak moto adik aku.....EX5 tu....

Aku pn ngn konfidennye, masukkan kunci pastu aku picit la.....tp....ehhh....mane picit (starter) ni.....da tercabut ke.....
Ohhh.....rupenye xde picit, kene start gune kaki.....malu aku di situ..... =.=....

Pastu bile da start aku press la moto tu.....aikk apesal x jalan moto ni......
Ohh....tayar dia bermangga kot......ehhh x plak....apesal ni.......ohhhhh.....kne tekan gear rupenye......baru la bergerak moto tu kn.....muehehehehe.....malu lagi disitu......

Ni la akibatnye bile da terlalu asyik ngn skuter ye kawan2.......hehehe.....

Next time aku cite pasal skuter aku tu plak ye....

Terima kasih sudi baca.....:)

1 comment:

  1. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete